top of page
תמונת הסופר/תצוות נוגה

מבחן TOEFL-מה צריך לדעת לפני שמתחילים ללמוד אליו?

עודכן: 27 בינו׳ 2023


מבחן TOEFL הוא מבחן בינלאומי שנועד להעריך את רמת האנגלית של אנשים שמעוניינים ללמוד במוסדות אקדמיים שבהם הלימודים נערכים באנגלית ולפעמים גם של אנשים שמנסים להתקבל לעבודה בסביבה דוברת אנגלית. המבחנים מיועדים לנבחנים שאנגלית אינה שפת האם שלהם.


מבחן זה נוסד בשנת 1962 בארצות הברית במטרה להבטיח שאנשים המתקבלים ללימודים באוניברסיטאות אמריקאיות יהיו אכן בעלי שליטה מספקת בשפה האנגלית. מאז עבר המבחן גלגולים רבים ותפס תאוצה, וכיום נבחנים בו מעל שני מיליון נבחנים בשנה, במרכזי בחינה הממוקמים ב-165 ארצות. למעלה מ-10,000 מוסדות מקבלים את ציוני מבחן TOEFL, רבים מהם בארצות הברית.


מבחן TOEFL כולל ארבעה פרקים הבוחנים את ארבע מיומנויות השפה הבסיסיות – קריאה, שמיעה, דיבור וכתיבה. פרקי הקריאה והשמיעה כוללים שאלות סגורות בלבד, שרובן הן שאלות רב-ברירה (שאלות אמריקאיות). בפרקי הדיבור והכתיבה ישנו מגוון של משימות הבודקות הן את יכולתם של הנבחנים להביע רעיונות משל עצמם והן את יכולתם לסכם ולתאר במדויק רעיונות שבהם נתקלו בקריאה ושמיעה.

המבחן ממוחשב כולו, כשבקטעי הדיבור הנבחנים נדרשים להקליט את עצמם. אורכו הכולל של מבחן TOEFL הוא כשלוש וחצי שעות, כולל עשר דקות הפסקה בין פרק השמיעה לפרק הדיבור.


הציון של כל פרק נע על סקאלה של 0-30 ואילו הציון הכולל נע על סקאלה של 0-120. כדאי לדעת שבמבחן TOEFL אין ציון המוגדר מראש כ"ציון עובר" או "ציון נכשל". ההחלטה איזה ציון מזכה אדם להתקבל למוסד שאליו הוא מנסה להתקבל היא של המוסד עצמו. דרישות הסף של כל מוסד ותוכנית יכולות להתייחס אך ורק לציון הכולל או גם לציון מינימום באחד או יותר מהפרקים השונים.


בישראל קיימים כמה מרכזי בחינות, הממוקמים רובם באזור המרכז. בכל חודש מוצעים בממוצע כ-3-5 מועדי בחינה. ההרשמה מתבצעת מראש, דרך האתר של ETS, הארגון האמריקאי האחראי לקיום המבחן. כמו כן, חלק מהמוסדות מקבלים גם את ציוני הגרסה הביתית של TOEFL – The TOEFL iBT Special Home Edition. על המבחן ניתן לחזור כמה פעמים, כל עוד עוברים לפחות 3 ימים בין מועד למועד. את הציונים יכולים הנבחנים לראות באזור האישי שלהם באתר האינטרנט הרשמי של המבחן עד עשרה ימים לאחר מועד הבחינה. כמו כן ניתן לבקש לקבל אותם בדואר וכן לבקש לשלוח העתקים שלהם ישירות למוסדות הלימוד הנבחרים. ציוני מבחן TOEFL תקפים למשך שנתיים.


נבחנים בעלי אבחון מתאים עשויים לקבל הקלות כגון הקראה והארכת זמן, אך התהליך הנדרש לקבלתן הוא ארוך ומורכב ולפיכך מומלץ להתחיל בו כמה חודשים לפני הבחינה עצמה.


מכיוון שמבחן TOEFL מיועד לבחון את יכולתם של הנבחנים לתפקד בסביבה אקדמית דוברת אנגלית, לא די בידיעת אנגלית מבית הספר, טיולים בחו"ל או תקשורת עם אנשים דוברי השפה כדי להכין אתכם למבחן. לצורך כך תצטרכו להעשיר את אוצר המילים האקדמי שלכם, לחזק את הדקדוק כדי לדייק בדיבור ובכתיבה ולהכיר את המבחן לעומק. לצורך כך, כדאי ללמוד אצל מומחים להכנה למבחן TOEFL, אצלם תקבלו את כל הכלים שאתם זקוקים להם כדי להצליח בבחינה – אוצר המילים הרלוונטי, העמקת הידע בשפה ושיטות בדוקות לפתרון כל שאלה ושאלה בבחינה.


לפרטים על הכנה למבחן TOEFL (קורס קבוצתי או הכנה פרטית), מומלץ ליצור קשר עם TopPrep, בית ספר להכנה לבחינות אקדמיות, טל' 03-5741621, אימייל tyrosh@gmail.com.



659 צפיות0 תגובות

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page