top of page
תמונת הסופר/תצוות נוגה

ייעוץ לימודים בחו"ל - השלבים הראשונים בדרך לקבלה למוסד המבוקש

עודכן: 23 באוג׳ 2022

קיבלתם החלטה שאתם רוצים ללמוד בחו"ל? מעולה! אז מה צריך לעשות עכשיו?

יש מספר שלבים בדרך ליום הראשון במוסד שחלמתם עליו. חלקם בירוקרטיים וחלקם תלויים בהכנה מקדימה ותכנון. מדובר בתהליך לא מורכב אך כזה שצריכים להיות בו מדוייקים ולהגיע אליו בביטחון עצמי ובידיעה שאתם מעוניינים, ומתאימים לעבור תקופה מסויימת בחו"ל.


להלן שלושה צעדים מרכזיים שאנחנו ממליצים לשים אליהם לב לפני שמתחילים את התהליך:


1.מחקר על אוניברסיטאות ותכניות רלוונטיות: -מיקום (למשל בעיר או בפרברים, להבין האם המוסד תואם את המצב המשפחתי שלי, ועוד) -התמחות ספציפית(למשל תכנית עם מרצים מומחים ברמה הבינ"ל בתחום שאני בוחר ללמוד או לעסוק בו) -דירוג אל מול מוסדות לימוד אחרים(עד כמה המוסד שלי מוכר, דבר שעשוי להשפיע על העבודה שאקבל לאחר סיום התואר) -מהן המשרות פוטנציאליות לאחר התואר(בין אם בישראל או במדינה שתלמדו בה)


2. קביעת לו"ז להגשה: חשוב להתחשב גם באפליקיישן עצמו וגם בעניינים בירוקרטיים ולוגיסטיים. למשל: -איזה מבחן אנגלית צריך לעשות? מה המועדים שלו? -מבחני קבלה כגון GMAT ו-GRE-כמה זמן הכנה אצטרך אליהם ומתי ניתן לגשת? -האם אני אצטרך ויזה, ואם כן, איזו?


3.מימון: -האם יש מלגות מהמוסד שאני ניגש אליו? האם יש מלגות חיצונית (לישראלים, או של הקהילה היהודית המקומית למשל) או גורמים אחרים? -האם יש הלוואות מקומיות בתנאים נוחים? האם יש הלוואות לסטודנטים בין לאומיים מבנקים ישראלים? -האם יש דרך לייצר הכנסה בתקופת הלימודים? (תלוי בגורמים רבים כגון ויזה, מערכת שעות ועוד)


התהליך עצמו הינו פרטני ותלוי בכל מועמד, ובמוסד שאליו הוא מגיש, כך שנשמח לעמוד לראשותכם, להכווין ולסייע בדרך המרגשת שלכם!



המון בהצלחה


צוות "נוגה"


87 צפיות0 תגובות

コメント


bottom of page