top of page
  • תמונת הסופר/תTamir Oren

תואר ראשון באנגליה - מאחורי הקלעים



ההגשה לתואר ראשון באנגליה נפתחת מדי שנה בחודש ספטמבר(מרגש!), אז רצינו לשתף איתכם קצת על מאחורי הקלעים של ההגשה לתואר ראשון באנגליה באמצעות מערכת UCAS. אנחנו מלווים עשרות מועמדים בכל שנהבמסגרת תהליכי ההגשה שלנו ב אז שמחים לצרף מעט מידע כדי להפיג חששות... 😉


השקעתם חודשים בבחירת תארים ואוניברסיטאות ובניסוח מחדש של החיבור האישי ומעבר על ההמלצה ומערכת ההגשה... שלחתם את הבקשה שלך לאוניברסיטה - והכל עבר שקט מאוד. מה קורה אז?

ברגע שתלחצו על כפתור ההגשה, UCAS שולחת אותה לאוניברסיטאות שציינתם במערכת. עכשיו זה תלוי באוניברסיטאות האלה אם ירצו לשלוח לכם offer, או לא.


הדרך שכל הגשה עושה ברגע שהיא מתקבלת על ידי מוסד משתנה מעט בהתאם הן לאוניברסיטה והן לקורס, אבל בדרך כלל היא תיקרא על ידי יותר מזוג עיניים אחד - לרוב הן על ידי צוות הקבלה הכללי והן על ידי מורים אקדמיים.


אם מועמד עונה על התבנית אקדמית (הוא עומד בכל הקריטריונים ונחשב כמתאים להצעה), הצוות יכול להציע הצעה בצורה מיידית. אם, לעומת זאת, המועמד הוא 'לא סטנדרטי' או שזה מקרה גבולי, הועדה תפנה את הבקשה לגורם נוסף, שיקבל את ההחלטה הסופית.


מה מחפשים מכם בהגשה?

1. יבדקו שאתם עומד בקריטריוני הכניסה שלהם – ציונים, גילאים, רקע, מבחנים מקדימים ועוד.

2. מחפשים לבחון האם אם באמת מעוניינים בתכנית שהגשתם אליהם מועמדות. זה בא לידי ביטוי בניסוח החיבור האישי, בבחירת תכנית שמשקפת את הרקע ומה שתרצו לעשות לאחר התואר, ואיכות ההמלצה

3. שקילת הבקשה מול המתחרים – בין אם מועמדים ישראלים אחרים, בינ"ל באופן כללי, או כל מועמד שמגיע מרקע דומה, או בעל מאפיינים זהים(ציונים לדוגמא)

4. בחינת מידת ההתאמה לאוניברסיטה-לאופי הקמפוס, לערכים שהוא מייצג, ובאמצעות החיבור האישי יבינו האם עשה מחקר מדוייק אליהם, או שהגיש בקשה כללית


כמה זמן לוקח לאוניברסיטאות לשלוח הצעות(Offers)?

אין כלל אחד. בקשות לקורסים מסוימים עשויים להימשך זמן רב יותר מאחרים. לקורסים תחרותיים כמו רפואה, או כאלה שדורשים ראיון או אודישן, סביר להניח שייקח יותר זמן לאוניברסיטאות להגיב. רוב האוניברסיטאות יתחילו להציע הצעות על בסיס יומי ברגע שהבקשות ייפתחו. הן יעבדו אותן בכל מקום בין כמה ימים לכמה שבועות לאחר ההגשה, תלוי עד כמה הן עמוסות. יש אוניברסיטאות שלא יגישו הצעות כלל עד המועד האחרון של Ucas ורק לאחר מכן יבחנו את ההגשות.


אז מתי להגיש מועמדות?

הדדליין הסופי הוא ב-25 לינואר, אבל אנו ממליצים באופן חד משמעי להגיש מוקדם יותר. הסיכויים שלכם כן יהיו גבוהים יותר בחלק מהמוסדות, אז חבל לפספס את זה.

יש לכם שאלות? מחשבות? נשמח להיות בקשר!

51 צפיות0 תגובות
bottom of page