top of page
  • תמונת הסופר/תTamir Oren

קבלה לתואר ראשון בארצות הברית ומערכת ההגשה - Common App


הגשת מועמדות לתואר ראשון יכול להיות תהליך מלחיץ ומייגע(וממש מרגש כמובן!), גם לכם המועמדים ולגם להורים. בנוסף לביצוע מחקרי תכניות והגשת כלל המסמכים יש גם מבחני קבלה כמו SAT, אז התהליך לא פשוט😊

 מערכת ה-Common app (הבקשה המשותפת), שמתקבלת על ידי יותר מ-1,000 אוניברסיטאות בארצות הברית, עוזרת לייעל חלק חיוני מתהליך הקבלה לסטודנטים.




 

דרך הפלטפורמה, מועמדים לתואר ראשון ולתכניות מעבר(Transfer) יכולים להגיש בקשה למספר אוניברסיטאות בו-זמנית ובפעם אחת. הרעיון מאחורי ה-Common App הוא לנסות ולצמצם את החסמים העומדים בפני סטודנטים. הנה הדברים החשובים שאתם.ן צריכים/ות לדעת בנוגע להגשה לתואר ראשון במערכת:


1.     מתי ניתן להתחיל לעבוד על האפליקיישן?

ההגשה נפתחת ב-1 באוגוסט מדי שנה. בהתחשב בשונות במועדי ההגשות השונים בין מוסד למוסד, חשוב  לשים לב מתי תצטרכו להגיש את החומרים שלכם. לדוגמה, סטודנטים שמגישים מוקדם כחלק מה-early decision כנראה יגישו מועמדות בנובמבר או דצמבר, לעומת מועמדים אחרים שיכולים להגישו מועמדות עד ה-1 בינואר.

האם צריך לחכות עד ה-1 באוגוסט כדי להתשמש ב-Common App? לגמרי לא! אתם יכולים ליצור חשבון מתי שרק תרצו ולהעביר את הפרטים הרלוונטים להגשה הספציפית שלכם ברגע שנפתחת. אני והצוות ממליצים בחום להשלים את המשימות כמה שיותר מוקדם, ובעדיפות בקיץ שלפני ההגשה.

 

2.     כמה תכניות אפשר לבחור?

בחירת תכניות יכולה להיות משימה מורכבת מכיוון שלא תמיד פשוט לזהות אילו תכניות/אוניברסיטאות מתאימות לך ביותר. זה תלוי בהרבה גורמים בפרופיל שלך כגון ציוני בגרויות, איכות מכתבי ההמלצה ובמיוחד האופן תציגו את עצמכם בחיבור, וקוהרנטיות הסיפור האישי שלכם.


ניתן לבחור 20 אוניברסיטאות במערכת ההגשה, אבל ההמלצה שלי היא לא לציין יותר מ-10-12 מוסדות. שימו לב שאי אפשר למחוק אוניברסיטה מהרגע שהוספנו אותה והגשנו

 

יש אסטרטגיה שלדעתי תקפה ללא מעט הגשות, שאנחנו מאוד אוהבים: Reach, Target ו-Safe.


סוג ראשון-Reach - הן החלום – אוניברסיטאות שנראות מעט מחוץ להישג ידינו ושנרצה בכל זאת להגיש ולעשות את המיטב כדי להתקבל אליהן.

סוג שני-Target - אוניברסיטאות שמתאימות לנו "בול". כלומר, שלמועמדי עבר ממוצעים יש פרופיל דומה לשלנו, ציונים דומים, ורקע שתואם את מה שהאונירבסיטה מחפשת.

סוג שלישי-Safe- אלה אוניברסיטאות שככל הנראה נצליח להיכנס אליהן. למרות שאין באמת דרך להבטיח את זה, אנחנו שמשערים שיש סיכוי של כ75% שתתקבלו אליהן.

 

3. החיבורים האישיים

במערכת ההגשה יש חיבור אישי שצריך לכתוב באורך של 250-650 מילים. יש מספר נושאים(prompts) שהמערכת מאפשרת לכתוב עליהם (מצרף אותם כאן למטה) אבל חשוב גם לתת לעצמכם זמן לכתוב חיבור אישי "נקי" משלכם מבלי העזרה הזאת. יש חלק מהמועמדים שהסתכלות על שאלה מסויימת מגבילה אותם מבחינה קריאטיבית

 

1.     BACKGROUND ESSAY

Some students have a background, identity, interest, or talent that is so meaningful they believe their application would be incomplete without it. If this sounds like you, then please share your story.

2.     CHALLENGE ESSAY

The lessons we take from obstacles we encounter can be fundamental to later success. Recount a time when you faced a challenge, setback, or failure. How did it affect you, and what did you learn from the experience?

3.     BELIEF ESSAY

Reflect on a time when you questioned or challenged a belief or idea. What prompted your thinking? What was the outcome?

4.     GRATITUDE ESSAY

Reflect on something that someone has done for you that has made you happy or thankful in a surprising way. How has this gratitude affected or motivated you?

5.     ACCOMPLISHMENT ESSAY

Discuss an accomplishment, event, or realization that sparked a period of personal growth and a new understanding of yourself or others.

6.    TOPIC ESSAY

Describe a topic, idea, or concept you find so engaging that it makes you lose all track of time. Why does it captivate you? What or who do you turn to when you want to learn more?

7.     CREATE-YOUR-OWN ESSAY

Share an essay on any topic of your choice. It can be one you've already written, one that responds to a different prompt, or one of your own design.

 

 

לאחר שכתבתם את החיבור הרגיל, יש מוסדות, כאלה מובילים ויוקרתיים יותר לרוב, שמבקשים חיבור נוסף (Supplemental essay). במקרים כאלה, כאי לחשוב אסטרטגית כיצד כותבים חיבור שיתאים לכמה שיותר מוסדות, כדי שההתאמות הקטנות בין מוסד למוסד לא ייקחו לכם שעות על גבי שעות.

 

4. מבחני ההמלצה

לכל אוניברסיטה יש את הקריטריונים שלה להמלצות(חלקן יבקשו אחת וחלקן יותר). אלה ארבעת סוגי ההמלצות שנמצאים ב-Common App:


Personal: חבר, מנטור או מאמן

Professional: עמית לעבודה, מנהל או מנטור מקצועי

Acedemic: מורה או יועץ אקדמי

High school: יועצ/ת תיכון

 

אם יש בעיה להשיג המלצות כאלה, אפשר לחשוב על ממליצים משירות צבאי או לאומי כאופציה ב' ואחרי שנתייעץ על זה ונחשוב לעומק על היתרונות והחסרונות


מחכים לשמוע מכם ולסייע בתהליך המשמעותי והמרגש שלכם!

 


בהצלחה!

34 צפיות0 תגובות
bottom of page